Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2010
Η μελλοντική δημοσιογραφία on line
και η αξιοπιστία στην μπλογκόσφαιρα
*Η επιτυχία της δικής μας Αριάννας Huffington-Στασινοπούλου
Του Ανδρέα Παπαγεωργόπουλου
http://ellinas-xoris-ellada.blogspot.com
Το μέλλον της ενημέρωσης είναι στο διαδίκτυο, θα μπορούσε να είναι ένας από τους τίτλους. Θα τα έλεγε όλα, για να ξεφύγουμε από το χιλιοειπωμένο ..τέλος στο χαρτί, ζήτω το διαδίκτυο...η εφημερίδα των πολιτών στο internet... ή αν προτιμάτε ...η κοινωνία των ειδήσεων μέσα από blogs και video. Για να μη χρησιμοποιήσω τη νέα επιστημονική ορολογία όσων ισχυρίζονται ότι το μέλλον της δημοσιογραφίας είναι υβριδικό. Για την μητέρα της δημοσιογραφίας on line (αυτή κι αν δεν είναι ελληνο-αγγλική σύνθεση), την γνωστή μας ελληνο-αμερικανίδα Arianna Huffington ή Στασινοπούλου (φωτογραφία) δεν υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία. Την περασμένη χρονιά οι συνολικές εισπράξεις της από το huffingtonpost.com υπολογίζονται στα 12-16 εκατομμύρια δολάρια.
Η 60χρονη Αριάννα, γεννημένη στην ελληνική πρωτεύουσα, με δημοσιογράφο πατέρα, κατάφερε να έχει μεγάλη επιρροή στα μίντια. Τόση ώστε όταν ο Ομπάμα ανέλαβε επίσημα την προεδρία των ΗΠΑ, στην παρθενική του συνέντευξη στα ΜΜΕ προτίμησε να δεχτεί την πρώτη ερώτηση από συνεργάτη της ιστοσελίδας huffingtonpost.com. Αγνόησε σκόπιμα τις μεγάλες έγκυρες αμερικανικές εφημερίδες και τηλεοράσεις, επιλέγοντας ένα μέσο επικοινωνίας που δεν βρίσκεται στα περίπτερα αλλά ταξιδεύει παντού στο διαδίκτυο. Βέβαια, τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν ο ίδιος δέχτηκε στο οβάλ γραφείο τους δημοσιογράφους δύο επαρχιακών εφημερίδων, δεν δίστασε να εκφράσει τις επιφυλάξεις του στα “πλοκάμια της μπλογκόσφαιρας που στο τέλος ίσως πνίξουν την πραγματική δημοσιογραφία”.
Η χρηματική αξία της on line δημοσιογραφίας της Στασινοπούλου εκτιμάται από 100-200 εκατομμύρια δολάρια. ΄Ισως ένα από τα μυστικά της δουλειάς της είναι ότι όλοι σχεδόν που γράφουν στην ηλεκτρονική εφημερίδα της είναι συνεργάτες και όχι μόνιμο προσωπικό. ΄Αν και τα μεγέθη κάθε άλλο παρά συγκρίσιμα είναι, η Αριάννα θα έχει να αντιμετωπίσει αργά ή γρήγορα την εμφάνιση στο διαδίκτυο της γνωστής παραδοσιακής εφημερίδας The New York Times. Η πρόσφατη ανακοίνωση της αναπόφευκτης πρόθεσης των υπευθύνων αυτής της εφημερίδας (με ιδρυτή τον ΄Αρθουρ Σουλτσμπέργκερ) να εγκαταλείψουν την έκδοσή της σε χαρτί και να την παρουσιάζουν στο διαδίκτυο, επιβεβαιώνει τα σχέδια κι άλλων εκδοτών να καταφύγουν αναγκαστικά σ΄ αυτή τη μορφή γρήγορης ενημέρωσης χωρίς σύνορα.
Μεταξύ αυτών είναι και κάποιοι δικοί μας. Προσανατολίζονται σ΄ αυτή την κατεύθυνση βλέποντας ότι δεν συγκρίνεται το παραδοσιακό κόστος παραγωγής της εφημερίδας σε χαρτί με εκείνο της ηλεκτρονικής μορφής της. Μέχρι τότε θα μας βασανίζουν τα ερωτήματα κατά πόσο η ψηφιακή εποχή θα διατηρήσει τον επαγγελματισμό, την υπευθυνότητα,την διασταύρωση της είδησης, την αξιοπιστία της πηγής και την εμπεριστατωμένη ανάλυση των γεγονότων. Με απλά λόγια, αν η καρδιά της εφημερίδας στο διαδίκτυο θα χτυπά με το συνεχές κυνήγι της είδησης και κυρίως της αποκαλυπτικής δημοσιογραφίας.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου