Μια αποκλειστική ενημέρωση της επικαιρότητας

akpappas@gmail.com

Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009

Ο άλλος εθνικός αερομεταφορέας
των εκατομμυρίων ομογενών μας

Του Ανδρέα Παπαγεωργόπουλου
http://ellinas-xoris-ellada.blogspot.com

Γύρω στα τέλη της δεκαετίας του '70 αναπολούσα έντονα για μερικά λεπτά της ώρας την πατρίδα, βλέποντας κάθε Τετάρτη τα γαλανόλευκα χρώματα του τζάμπο του εθνικού μας αερομεταφορέα να πετά πάνω από το Σίδνεϊ. Ο Μάκης από τη Σύμη, για πολλά χρόνια ψαράς στο Ροκντέιλ, δίπλα στο αεροδρόμιο, ήξερε πάνω κάτω την ώρα της προσγείωσης και απογείωσης της Olympic Airways. Σταματούσε τη δουλειά και έβγαινε να δει το 747. Βούρκωναν τα μάτια του. Πόσες δεκάδες χιλιάδες ομογενών μας δεν είχαν τα ίδια αισθήματα!

Τόσο η ιδιωτική Ολυμπιακή Αεροπορία του Αριστοτέλη Ωνάση όσο και η μετέπειτα κρατική του αλλοπρόσαλλου κράτους μας, ήταν για τον ξενιτεμένο ΄Ελληνα η εθνική μας εταιρία, με την έννοια ότι ήταν δική μας, της πατρίδας μας. Τόσο δική μας, που έβλεπα κάποιους ηλικιωμένους να τραβάνε το φουστάνι της αεροσυνοδού για να ζητήσουν μια οποιαδήποτε διευκόλυνση ή να προφέρουν το γνωστό (και βέβαια αγενέστατο) ...ψιτ, για να αποσπάσουν την προσοχή του πληρώματος. Ίσως γιατί νόμιζαν, δίκαια, ότι όλοι πληρώναμε το τεράστιο παθητικό την Ολυμπιακής με τους φόρους μας, πετάγαμε δεν πετάγαμε με τα φτερά της.

Κάποτε, όμως, αυτά τα φτερά κόπηκαν. Αγοράστηκαν από έναν άλλο ιδιώτη, με μπόλικο χρήμα σαν τον μακαρίτη Ωνάση, ο οποίος αναγκάστηκε από την Ευρωπαϊκή 'Ενωση να περιορίσει σε πρώτη φάση τα δρομολόγιά της, κοντινά και μακριά. Για παράδειγμα, στην Ιβηρική χερσόνησο (Βαρκελώνη και από αύριο Τρίτη καθημερινά και Μαδρίτη) μια άλλη Airlines καλύπτει αυτά τα δρομολόγια συνδέοντας την Αθήνα, ενώ αργότερα με την συνεργασία άλλων ξένων εταιριών-κολοσσών προγραμματίζει να φτάνει πάλι μέχρι Αυστραλία, Αμερική, κι αλλού.

Είναι και αυτή δική μας, ιδιωτική βέβαια, με γαλανόλευκα χρώματα, για να την βλέπει πάλι ο Μάκης από τη Σύμη, αν βέβαια δεν έχει κλείσει τα μάτια του για πάντα. Την περασμένη Τετάρτη, παρουσιάστηκε στους Ισπανούς δημοσιογράφους στη Μαδρίτη. ΄Εχει 40 εκατ. ευρώ κέρδη (το 2008), ένα στόλο 33 καινούργιων αεροσκαφών, με 17 προορισμούς στο εξωτερικό, 21 στα δικά μας εθνικά λημέρια και άλλα σχετικά για τους ...ταξιδιωτικούς συντάκτες. Πήγα γιατί αναπολούσα ξανά εκείνη την αίσθηση ότι θα έβλεπα πάλι τον εθνικό μας αερομεταφορέα. Με ένα άλλο όνομα, αυτό της Aegean Airlines.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου