Μια αποκλειστική ενημέρωση της επικαιρότητας

akpappas@gmail.com

Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2010

Είναι η αρχή του τέλους για τα

γραφεία αποκομμάτων Τύπου;

Του Ανδρέα Παπαγεωργόπουλου,
http://ellinas-xoris-ellada.blogspot.com

Θα μπορούσε να είναι η αρχή του τέλους και για τα δικά μας γραφεία αποδελτίωσης-αποκομμάτων Τύπου. Τα γνωστά και σαν Press clipping services ή εν συντομία γραφεία αποκομμάτων. Με αμετάκλητη δικαστική απόφαση απαγορεύεται η λειτουργία όλων αυτών των γραφείων στην Ισπανία, μετά από προσφυγή των διευθυντών των εφημερίδων και ενός συνδέσμου που τους εκπροσωπεί συνδικαλιστικά. ΄Ηταν ένα από τα βασικά αιτήματα των εφημερίδων και φαίνεται ότι το ίδιο θα επιδιώξουν να πετύχουν και οι διευθυντές εφημερίδων και άλλων χωρών στην Ευρώπη.

Η τελεσίδικη απόφαση δικαστηρίου της Μαδρίτης εφαρμόζεται ήδη (η πρωτόδικη απόφαση του δικαστηρίου σε βάρος αυτού του είδους προσφοράς υπηρεσιών βγήκε τον περασμένο Μάιο), τονίζοντας ότι τα γραφεία αυτά δεν έχουν δικαίωμα να ενημερώνουν τους πελάτες τους με το περιεχόμενο των εφημερίδων, περιοδικών και άλλων μέσων μαζικής πληροφόρησης. Για να κάνουν κάτι τέτοιο, θα πρέπει προηγουμένως να έχουν γραπτή άδεια από τους ιδιοκτήτες και τους διευθυντές των εφημερίδων.

Ο γενικός διευθυντής του συνδέσμου των διευθυντών ισπανικών εφημερίδων, ο Ιγνάσιο Μπενίτο, δεν απέκλεισε το γεγονός να καταφύγουν δικαστικά και κατά της Google News, όπως έκαναν οι συνάδελφοί τους στη Γερμανία. Επίσης, με την “Δήλωση του Αμβούργου” την περασμένη εβδομάδα, τα μεγάλα εκδοτικά συγκροτήματα στην Ευρώπη ζήτησαν από τις κυβερνήσεις τους να προστατευτούν τα πνευματικά διακαιώματα των εφημερίδων από το internet.

΄Οπως είναι γνωστό και στην Ελλάδα λειτουργούν παρόμοια γραφεία ή υπηρεσίες. ΄Εναντι ενός μηνιαίου ποσού, ανάλογου με το τι ζητά ο πελάτης, τα γραφεία αυτά ενημερώνουν καθημερινά με την αποστολή αποκομμάτων εφημερίδων, κ.λ.π., επί συγκεκριμένων θεμάτων που ενδιαφέρουν τον πελάτη. Για παράδειγμα, όταν μια επιχείρηση θέλει να ξέρει τι γράφουν για αυτή οι εφημερίδες, ακόμα τι λένε ή τι δείχνουν οι τηλεοράσεις. Μερικές φορές, μάλιστα, δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το πως παρουσιάζεται στα ΜΜΕ μια αντίπαλη στα ενδιαφέροντά τους επιχείρηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου