Μια αποκλειστική ενημέρωση της επικαιρότητας

akpappas@gmail.com

Κυριακή, 9 Μαΐου 2010

Πανομοιότυπα δελτία ειδήσεων από

ανταγωνιστικά κανάλια λόγω κρίσης

*Θα το δούμε σύντομα από το CNN και το CBS;

Του Ανδρέα Παπαγεωργόπουλου,
http://ellinas-xoris-ellada.blogspot.com

Πανομοιότυπα δελτία ειδήσεων από διαφορετικά ανταγωνιστικά τηλεοπτικά κανάλια; Θα το δούμε κι αυτό σύντομα, λόγω οικονομικής κρίσης. Αυτή η ...συνεταιριστική μορφή ενημέρωσης σχεδιάζεται από τα δύο μεγαλύτερα τηλεοπτικά συγκροτήματα στις Η.Π.Α., το CNN και CBS. Να μεταδίδουν, δηλαδή, από κοινού ένα δελτίο ειδήσεων για να μειώσουν τις δαπάνες τους στις αντίστοιχες υπηρεσίες ενημέρωσης των τηλεοπτικών τους σταθμών. Κι όλα αυτά, για να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό από άλλα συγκροτήματα, όπως Fox και MSNBC, πέρα από τις απώλειες θεαματικότητας λόγω ιδεολογικών διαφορών.

Δεν είναι η πρώτη φορά που διευθυντικά στελέχη του CNN και CBS διαπραγματεύονται το περιεχόμενο κοινής αναμετάδοσης των ειδήσεων, φυσικά με όλο το βαρύ πυροβολικό των παρουσιαστών τους, χωρίς όμως να καταλήξουν σε συμφωνία. Οι οικονομικές δυσκολίες και των δύο τηλεοπτικών κολοσσών, όμως, δεν αποκλείεται να επιταχύνουν την τελική απόφαση. Τα τελευταία χρόνια, τόσο το CNN (που μεταδίδει ειδήσεις όλο το 24ωρο), όσο και το CBS με την έντονη παρουσία του στα παγκόσμια γεγονότα,έχουν διαπιστώσει απώλειες θεαματικότητας και εισπράξεις από τις διαφημίσεις, πέρα από την αύξηση του κόστους παραγωγής των δελτίων ειδήσεων.

Κατά την έγκυρη εφημερίδα The Financial Times, μετά από έντονες διαπραγματεύσεις τους δύο τελευταίους μήνες, η τελική συμφωνία θα ανακοινωθεί λίαν συντόμως. Τα βασικά εμπόδια, μέχρι στιγμής, είναι ο ρόλος των βασικών παρουσιαστών-αστέρων, και ποιος θα έχει την τελική απόφαση για το περιεχόμενο των ειδήσεων. Χαρακτηριστικό των συνεργασιών είναι ότι Time Warner και CBS διατηρούν μια καλή σχέση και τον περασμένο μήνα ανακοίνωσαν μια συμφωνία αξίας 8 δισεκατομμυρίων ευρώ για την αναμετάδοση αθλητικών εκδηλώσεων μεταξύ των πανεπιστημίων για τα επόμενα 14 χρόνια.

Η οικονομική στενότητα στα τρία μεγαλύτερα τηλεοπτικά συγκροτήματα στις ΗΠΑ, το CBS, NBC και ABC (το τελευταίο μείωσε τον προϋπολογισμό των ειδήσεων κατά 25%), είναι η αιτία που ανάγκασε το CBS να διαπραγματευτεί ξανά με το CNN, ένα συνδρομητικό κανάλι, που δεν εξαρτάται μόνο από τις διαφημίσεις. Οι φήμες λένε ότι αν αποτύχουν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο τελευταίων τηλεοπτικών συγκροτημάτων, το ABC θα μπορούσε να συνεργαστεί με την αλυσίδα του Ted Turner. Σε μια εποχή ισχνών αγελάδων, δεν αποκλείεται καθόλου η αλλαγή τηλεοπτικών αστέρων σε προγράμματα όπως το 60 minutes και η απόσυρση του βετεράνου Larry King.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου